רוצים רק את המידע הרלוונטי לטיול שלכם לתאילנד?

נמאס לכם לטבוע בים של מידע שלא תמיד תואם את הטיול שאתם מתכננים?

תנו לנו לעשות את העבודה בשבילכם!

ענו על ארבעת השאלות הבאות, הכניסו את המייל שלכם....

ואנחנו נדאג לשלוח לכם סדרת מיילים קצרים וממוקדים בשבוע הקרוב, שימלאו אתכם בדיוק במידע שאתם צריכים לטיול, כולל טיפים חשובים שיחסכו לכם כסף רב.

מתאים לי

תודה על מילוי הפרטים

בימים הקרובים תקבלו סדרת מיילים שיתנו לכם את המידע שמתאים לאופי הטיול שבחרתם
המייל הראשון כבר מחכה לכם בתיבת דואר נכנס.
(אם הוא לא שם חפשו אותו ב"דואר זבל\Spam" ותוציאו אותו לתיבת דואר נכנס)

חופים
יש למלא את כל השדות
שלח וקבל הצעה

מתכננים טיול לתאילנד?

טיול משפחתי, זוגי, תרמילאי, עם חברים\ות...

אל תצאו לא מוכנים!

פנו אליי, ואבנה לכם מסלול שמתאים לכם.
אצייד אתכם בהרבה מידע, טיפים ואיך לעשות מסלול בצורה נכונה ויעילה

כך תוכלו לחסוך הרבה זמן וכסף,
ולשדרג את הטיול שלכם.

תנו לי לעזור

לטייל עם תינוק נראה במבט ראשון סיוט לא קטן. אני זוכר שכשטיילתי במקומות שונים בעולם ולעיתים נפגשתי עם תיירים המטיילים עם תינוק וישר הייתי אומר לעצמי "מה הם חשבו לעצמם? כנראה הם הורים שאוהבים לסבול..."

הגיע גם תורי, ולפני שבוע חזרתי מהטיול הראשון והפעם חוץ מימית אשתי המקסימה שמטיילת איתי ב 5 השנים האחרונות היה אתנו אורי בנינו המתוק בין השנה ו- 5 חודשים.

הכל התחיל שרצינו לצאת לחופשה במחצית השנייה של אוגוסט. שיא הביקוש ושיא המחירים. חופשה בת שבוע, קצת להתרחק מהכל, לנקות  את הראש... אתם בטח מכירים את ההרגשה הזו.

בחדר המלון בבנגקוקחפשנו בהתחלה שבוע טיול ביער השחור בגרמניה, או אולי טיול בהולנד.  גם צרפת ואנגליה עלו על הפרק.
המחירים לטיסות + חדר במלון (או יותר נכון צימר) נע החל מ-3000 דולר לפני שאני בכלל מדבר על  אוכל, נסיעות, אטרקציות וכניסה לאתרים....

בצר לי עשיתי חיפוש באתר אל-על על טיסות לתאילנד והופתעתי לגלות טיסות ב 1000 דולר לסוף אוגוסט.
ואם כבר נוסעים לתאילנד בטח לא ניסע לשבוע ולכן בו במקום הזמנתי זוג כרטיסים + מקום לתינוק ל 24 לאוגוסט וחזור אחרי 16 יום...... כן, זו הולכת להיות חופשה בת שבועיים וחצי כמעט.

עלות הכרטיסים הסתכמה ב 2050 דולר. תינוק שגילו פחות משנתיים משלמים עליו 50 דולר ביטוח בלבד.
עשיתי הזמנות מלונות חלקם דרך אתר המלונות אגודה, וחלקם דרך סוכנויות בתאילנד שהיו זולות יותר מאתרי המלונות אגודה ובוקינג. עלות המלונות ל-16 יום היה 1200 דולר. לרוב הימים הזמנתי מלונות 4-5 כוכבים איכותיים.

אז איך זה לטייל עם תינוק פעוט?

אורי משחק שחמטיש הבדל כמובן בין לטייל עם תינוק שלא ממש זוחל ובטח שלא הולך ובעיקר יונק, לבין לטייל עם פעוט שכבר התחיל ללכת את צעדיו הראשונים.

תינוק שלא הולך הוא באיזה מקום כמו ארנק. אתם מחליטים לאן ללכת והוא מתלווה אליכם כמו ארנק רק לפעמים קצת יותר רועש ועם קצת יותר דרישות. אבל תתנו לו סביבה נוחה, טמפרטורה נכונה ואוכל בזמן סביר להניח שיהיה שקט מצדו ותוכלו לשבת במסעדה, לעשות מסאג' מפנק, לשכב על שפת בריכה או ים או לטייל בשווקים או קניונים.

אפשר גם לעשות עם תינוק כזה מסלולים קצרים, ואטרקציות רגועות והוא יספוג את זה. (כמובן כל אחד והתינוק ושלו כמה הוא טיפוס רגוע או יותר מתלונן אם מוציאים אותו מאיזון...)

לעומת זאת, פעוט שכבר הולך זה כבר עניין אחר. אורי שלנו התחיל ללכת את צעדיו הראשונים שבועיים לפני הטיסה. מיד שהוא עשה את הצעדים הראשונים התחלתי "בסדרת אימונים מפרכת" כדי שעד הטיול הוא כבר ילך חופשי ולא יצטרך לזחול. מי שמכיר את רחובות בנגקוק יודע למה כדאי מאוד שהילד ילך ולא יזחל...

במקרה של פעוט שכבר הולך זה סרט אחר. לילד יש רצונות משלו והוא כבר יכול לממש אותם. הוא מסתקרן ומעוניין להגיע בעצמו לכל מני מקומות. ישיבה במסעדה או בית קפה כבר לא דבר שעובר בשקט ובנעימים. אורי התרוצץ בכל המסעדה, נגע בכל דבר, ומשום מה אורות, פלורסנטים ומאווררים משכו את צומת ליבו במיוחד. וחוסר תשומת לב של כמה שניות ואורי כבר היה עוקר מנורת ניאון או הפעיל מאוורר ענק שייצר סערה גדולה ובלגן גדול.... זה מצחיק ברוב המקרים, והתאילנדים לוקחים את זה ברוח טובה, אבל האפשרות שהדבר מטריד משהו אחר וכן יש סכנה לאורי מעמיד אותנו כל הזמן על המשמר.

הטיול בלי ספק מסתובב בעיקר סביבו. גם כהורים לילד הראשון, אנחנו מתרגשים מכל דבר חדש שהוא עושה, וללא ספק תאילנד גרמה לקפיצה בהתפתחות ואם ביום יומיים הראשונים הוא בעיקר פחד מההמולה ומאנשים זרים שניסו להרים אותו, החל מהיום השלישי הוא הרגיש בבית בכל מקום שהגענו, חלק כיפים לזרים, נתן צ'פכות לנזירים, והיה מנסה לשיר או מה שזה לא יהיה במכון ספא שליו ושקט...

איך להתארגן לטיול  עם תינוק בתאילנד?

אורי והכלבככל שתבואו יותר מוכנים כך יהיה לכם קל יותר.
ראשית כדאי לברר על חיסונים לתינוק. במקרה שלנו דברנו עם זוג חברים שלנו שחזרו מתאילנד חודשיים לפני שיצאנו והם עדכנו אותנו שהם הלכו עם תינוקם לקבל חיסונים אבל אמרו להם שילדים עד גיל שנתיים שעברו את כל החיסונים בזמן אין צורך בחיסון נוסף לתאילנד.

זה חסך לנו את הנסיעות, ההמתנה והתשלום במרפאת מטיילים.  במיוחד ששנה וחצי לפני כן נפשנו גם בתאילנד ועשינו חיסונים. רוב החיסונים תוקפם טוב בין 3 ל-10 שנים תלוי בסוג החיסון, ולכן ברור היה לנו שאיננו צריכים חיסונים.
לגבי ציוד, קראתי קצת באינטרנט על רשימת ציוד שכדאי להביא וכן דברתי עם זוגות שעשו את הטיול עם תינוקות והחלטנו לקחת את הציוד הבא:

•  עגלת תינוק – מגיעים עם העגלה עד המטוס והיא תחכה לכם מיד ביציאה ממנו.

• מטרנה + דייסה (אורי לוקח לפעמים בלילה לפני השינה...)

• אוכל ונישנושים לילד לטיסה ולשעות הראשונות – אל תסתמכו על הארוחות במטוס.

• קצת משחקים – בדגש על קצת, בתאילנד יש הרבה מקומות לקנות לו צעצועים וכל מני דברים שיעניינו אותו.

• חבילת טיטולים – לא צריך להגזים בכמות, יש אחלה טיטולים בתאילנד בחנויות השונות וגם ב711  ששם מדובר בחבילות קטנות אבל יקרות יותר. מומלץ לקנות למשל ברשתות tesco lotus

• מגבונים לחים – אני חישבתי חבילה אחת ל-5 ימים ובאתי 3 חבילות חדשות ואחת שהייתה פתוחה בתיק החתלה. אם תצטרכו עוד אין בעיה להשיג.

• מוצצים – כדאי להביא עוד 4-5 מוצצים כגיבוי. בבית אני כל 4 ימים מאבד אחד אז לא כדאי להיתקע באמצע האיים או עיירה קטנה בלי מוצץ. ברשתות הגדולות כמו teco lotus אין בעיה להשיג מוצצים וטובים.

• תיק תרופות – כדאי מאוד שיהיה אקמולי, נורפן, משחת החתלה ועוד תרופות בהתאם למה שהתינוק שלכם צורך.

בריאות והגיינה

נסיעה בהואה היןתאילנד למרות היותה במזרח היא מדינה מסודרת וקל לתיירים להסתדר בה.

ישנם בתי חולים ומרפאות טובות ואם מאיזו סיבה תצטרכו לראות רופא לא תהיה בעיה לקבל שירות טוב ואיכותי.
כמובן תעשו ביטוח נסיעות לכולכם כך שבמקרה הצורך ביקורים אצל רופא יכוסו ברובם ע"י חברת הביטוח, וכמובן אם חס וחלילה קורה דברים יותר מסובכים ומורכבים אז אתם מבוטחים ויש מי שדואג לכם.

התאילנדים סה"כ הגיינים, והרגשנו רגועים להכניס את אורי לכל מני ג'ימוברים ומתקנים לתינוקות. סה"כ היה מאוד נקי. אפילו יותר ממה שאנחנו רגילים בארץ.

לדוגמא: דרשו גם מימית וגם מאורי שנכנסו למתחם הילדים לשים גרביים ולא להסתובב יחפים.
כאשר אורי לקח איזה משחק והכניס לפה, ועובדים של המתקן נלחצו ומיד העבירו על הצעצוע ניגוב עם חומר חיטוי, וזה קרה כל פעם שאיזה ילד הכניס צעצוע לפה...

המסלול שלנו

מכיוון שכבר טיילנו מספר פעמים בתאילנד בעבר החלטנו להתמקד במקומות שאחד מאתנו או שנינו לא היה.
לכן החלטנו שבשבועיים וקצת שיש לנו נהיה בבנגקוק, קנצ'נבורי, וואהין Hue Hin חופים הנמצאים 3 שעות דרומית לבנגקוק.

נחתנו ביום שני בצהריים בבנגקוק אחרי טיסת לילה של 11 שעות.

הדבר שהכי מפחיד הורים לתינוקות ופעוטות בטיסות זה שהתינוק יצווח ויבכה כל הטיסה. דבר שגם מתיש אותנו ההורים וגם נותן לנו את הרגשת האי נעימות מול הנוסעים מסביב.

נסיעה בפיק-אפ בתאילנד

נסיעה בפיק-אפ....

אוכלים את זה?

בוחר את ארוחת הצהריים...

שותים שייק

שותים שייק על גדות הנהר

מכיוון שטיסת אל על לבנגקוק יוצאת ב 11 בלילה, משכנו את אורי ער עד העלייה למטוס.

למזלנו, אורי כבר בהמראה נרדם לי על הידיים. אחרי 20 דקות שאפשר היה להוריד את חגורת הבטיחות ארגנתי לאורי מרחב שינה מתחת לרגליים שלנו, רפדנו את כל האזור בכריות וסמיכות והיה לאורי מיטה לתפארת. אורי היה יכול לישון כל הטיסה אבל שעתיים לפני הנחיתה כשהדיילות חילקו ארוחת בוקר, אחת מהן שמה לב לאורי שישן על הרצפה ומיד דרשה מאתנו להרים אותו. בלית ברירה נאלצנו להעיר את אורי שממילא כבר ישן 9 שעות ויותר... בחזור למדתי את הלקח ושבבוקר הדיילות חילקו את ארוחת הבוקר דאגנו לפתוח את המגשים מראש ולהסתיר את הרך הישן... כך הוא הרוויח עוד שעת שינה, ואנחנו ארוחה שקטה.

נחתנו בבנגקוק בצהריים, ונסענו מהשדה ישירות למלון שהזמנו מבעוד מועד- מלון איסטין. זהו מלון ברמה של 4 כוכבים. מלון מצוין בעלות מצחיקה של 2000 באט ללילה.

עשינו שם 2 לילות, וביום רביעי בבוקר לקחנו וואן לקנ'צנבורי  המרוחקת שעתיים מערבית לבנגקוק.
הגענו ישירות למלון שהזמנתי מבעוד מועד באתר agoda של מלונות. עם תינוק רצוי להזמין מראש מלונות ולא להגיע למקום ואז להתחיל להסתובב ולחפש מלון.

מטיילים בגשם

חברה מקומית

מקפץ בין שלוליות

טיילנו  במהלך היום ברחבי העיר, בקרנו בגשר על נהר הקוואי שם תפס אותנו  מונסון שבתוך שניות גרם לבגדנו להיות ספוגים מים.

למרות הגשם עדיין חם, הגשם נמשך מעל חצי שעה ובינתיים תפסנו מחסה באזור מקורה שיש בו הרבה בסטות שמוכרות תכשיטים ומזכרות.

בלי ששמנו לב, אורי נעלם לנו וחזר אחרי דקה שבידיו תכשיטים שלקח מאחד הבסטות.
לא היה לנו נעים, בעיקר שגם לא ידענו ממי בדיוק הוא "השאיל" את המוצרים... החלטנו לשחרר אותו ולראות לאן הוא הולך לעשות את המכה השנייה וכך הבנו איזו בסטה היא המועדפת עליו והחזרנו את התכשיטים.

אורי מאוד אהב את הקטע של השלוליות והתחיל לקפץ עליהם. התאילנדים מאוד התלהבו ממנו וכל אחד שעבר מולו נגע, ליטף או הרים אותו.

כהורים היינו צריכים לשחרר ולא להתרגש מכל תאילנדית שבאה ומרימה אותו. סה"כ הם נחמדים וגם נראו ברוב הפעמים אלגנטיים והגייניים, רק וידאנו שהם לא נעלמים אתו וגם לא נותנים לו לאכול איזה חטיף שלהם שבעליל הוא לא יהיה כשר.... (אנחנו דתיים ושומרי כשרות כמובן)

לקראת ערב שחזרנו למלון נכנסנו לבריכה שלמרות שהיה גשום ומעונן המים היו חמימים.
למחרת בבוקר יצאנו ליום טיול מאורגן שכלל ביקור במפלים מדהימים בשמורת ERWAN  , רכיבה על פילים, שייט בסירת במבוק ונסיעה ברכבת בדרך של  נופים יפים.

מפלים בקנצנבורי

מביטים במפלים

מפלי ארוואן

המפלים הראשונים בשמורה

בשמורה של מפלי ERWAN  אורי התעקש ללכת בעצמו, ואת רוב הדרך הוא הלך עם קצת עזרה מאתנו במדרגות.
זה לא דבר של מה בכך מדובר בדרך של יותר מק"מ אחד, רובה במגמת עלייה ועם לא מעט מדרגות. בכל זאת ... הבחור הולך סה"כ כמה שבועות...

מדובר במפלים מרהיבים וישנן בריכות שאפשר לשחות בהם. הבעיה הקטנה היא שיש שם דגים בגדלים שונים שנדבקים לעור ומתחילים לדגדג... אותי זה שעשע את אורי הרבה פחות והוא פחד להיכנס למים למרות שהוא מאוד אוהב מים.
אחרי שלוש שעות בשמורה נסענו לחוות פילים. מדובר היה ברכיבה על פילים, דבר שמעולה לא משך אותי  או את ימית וגם לא טרחנו לעשות זאת בטיולים קודמים, אבל בשביל הילד עושים הרבה דברים.

הנסיעה מהמפלים לחוות הפילים ארכה שעה ואורי נרדם. תוסיפו על זה את הגשם שירד וקבלתם פעוט עצבני שלא מבין למה העירו אותו, הוציאו אותו לגשם, הושיבו אותו על ספסל לא נוח בעליל שממוקם על גבו של יצור ענק ושהליכתו קופצנית משהו.

המחאות לא אחרו לבוא ואחרי כמה דקות שאורי בכה ולא הצלחנו להראות לו את החוויה שבעניין בקשנו מהתאילנדי שהאחראי על הפיל לשוב על עקבותינו.

שייט בסירת במבוק

נסיעה ברכבת ישנה

רכיבת פילים

רכיבה על פילים

מיד אחרי זה ירדנו לנהר ויצאנו לחצי שעה של שייט בסירת במבוקים במורד הזרם. היה חוויה מרגיעה ואורי הסתקרן מאוד. רק היינו על המשמר ואחזנו בו היטב שלא ימעד למים. לא פשוט למצוא תינוק במים בצבע של בוץ....
אחרי השייט נסענו חצי שעה לתחנת רכבת ישנה שם עלינו על רכבת עוד יותר ישנה. מסלול הנסיעה היה מקסים. מימיננו היה נהר גדול עם כפרים, ובתי נופש, וגם אזורים חקלאיים.

אורי עמד צמוד לחלון עם הפנים חצי בחוץ כמו כלבלב, על פניו חיוך גדול עד שבאחד הפעמים עברנו ליד שיחים עבותים שהשאירו את אורי עם פרצוף ירוק והרבה חלקי עלים על הפנים והשיער.... זה היה מצחיק...

חזרנו לקראת ערב חזרה למלון עייפים אך מרוצים. עם הגענו ירד גשם עז... בדיוק הזמן לטבילה הגונה בבריכה!
למחרת יום שישי לקראת צהריים לקחנו ואן חזרה לבנגקוק לעשות שם את השבת.

לקחנו מלון מול בית חב"ד Viengtai hotel  מלון 3 כוכבים נחמד. יקר למדי (2000 באט לילה) אבל זה הטוב ביותר שיש באזור הקואסן.
את השבת עשינו בבית חב"ד, תפילות, ארוחות, ומפגשים עם ישראלים רבים שמטיילים בתאילנד.
תודה לכם בית חב"ד על הרגשת הבית שאתם נותנים!

ביום ראשון בבוקר לקחנו ואן של 3 שעות לוואהין Hue Hin  שזו עיר חוף נחמדה שידועה כאזור הקיט של בית  המלוכה בו הם היו נופשים. המקום יפה ומטופח. לא פגשנו ישראלים שם, למקום זה מגיעים בעיקר תאילנדים אמידים ואירופים מבוגרים או עם משפחות.

לקחנו מלון מפנק Centara Grand Beach Resort, או יותר נכון ריסורט, שבו מדשאות רחבות ידיים עם עצים מעוצבים בצורות של חיות ושאר דמויות, 2 בריכות ענקיות אחד למבוגרים ואחד לילדים, חדר משחקים לילדים, חדר כושר ומה לא.... פשוט תענוג. 3 פעמים ביום ניקו וסידרו לנו את החדר, ושיושבים על שפת הבריכה כל חצי שעה מגיע משהו עם פרי לנישנוש, שתייה, או סתם מגבת קרה לנקוי הפנים והתרעננות.

בריכה במלון סנטרה

אורי בחופי הואה הין

המדשאה במלון

המדשאה בבית המלון

אורי נהנה מאוד בבריכה, קנינו לו מצופי ידיים דבר ששחרר אותנו מהתלות להיות צמודים אליו ולהחזיק אותו אלא להיות במרחק עזרה למקרה והוא נכנס למצוקה. אורי היה במשך שעות מקפץ במים ומשחק בכדור.
המלון הוא על החוף והמרחק למים הוא 20-30 מטר. כך שאפשר לקפץ בין הבריכה לים.

4 ימים ו 4 לילות היינו במצב פינוק הזה. בעיקר רובצים במהלך היום בבריכה, לפעמים יוצאים לטייל בעיר. בערב היינו יוצאים לשווקים שמסביב, לעשות מסאג' ועוד.

למרות שהיה מאוד כייף ומפנק, בשבילנו להיות כמעט 5 ימים במצב של רביצה על שפת הבריכה או חוף הים היה קשה למדי ובדיעבד חשבנו שהיינו צריכים לקחת 2-3 לילות ולא 4 לילות.

ביום חמישי לקראת ערב שבנו לבנגקוק כדי לעשות את השבת בבית חב"ד, לעשות קניות, קצת פינוקים וגם אטרקציות... מה שיותיר הזמן.

חזרנו ביום חמישי בערב למלון איסטין, וביום שישי בצהריים עברנו למלון מול בית חב"ד למהלך השבת, ושוב חזרנו למלון איסטין ביום ראשון, שני וביום שלישי בצענו יציאה מאוחרת ב-8 בערב. כך שמשם נסענו לקואסן לבית חב"ד לאכול טוב לפני הטיסה וב-21:30 יצאנו לשדה התעופה לקראת הטיסה חזרה לארץ ב 00:20 בלילה.

בסוף השבוע הזה כולל יום ראשון, שני ושלישי למעט כמובן שבת עצמה, עשינו מסעות קניות, טיילנו ברחבי בנגקוק גם בקרנו בעולם המים שבסיאם סנטר. מרשים מאוד.

אורי וחברים

אורי חדר לתוך גן ילדים מקומי...

עולם המים ב-siam center

ביקור משפחתי בסיאם סנטר

אורי והדובי

אהבת דובי...

קנינו הרבה בגדים לאורי, קצת  ב MBK, אבל בעיקר בשוק סוף השבוע ב Jatuchak ובמרכז הקניות הענק Tesco Lotus שזה סופר ענק שיש בו הכל, החל מאוכל, ביגוד ועד אלקטרוניקה ומוצרים לגינה...

רק שם ימית התפרעה ורכשה 22 פירטי ביגוד לאורי למהלך השנה הקרובה, והכל עלה בערך 200 ₪...

לסיכום

לטייל עם תינוק או פעוט זה כייף גדול. צריך להחליף דיסק בראש ולהבין שזה לא טיול תרמילאים או ירח דבש, התינוק דורש הרבה ולכן צריך להיערך כמו שצריך.

אבל בהחלט אפשר לעשות טיול כייפי ומהנה שבמקביל לזה שהתינוק נהנה גם אתם נהנים ומוצאים את הזמן שלכם לדברים שאתם רוצים.

מה שבטוח שה-16 יום האלו בתאילנד ייצרו קפיצת גיל אצל אורי. הוא חזר שהוא הולך חופשי, וגם פתוח ומחלק צ'פכות וכיפים לכולם ובכלל נראה לנו יותר בוגר (עד כמה שפעוט יכול להיות...).